Tuesday, March 15, 2011

benda itu..

بِسْــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

15 mac 2011..."kakak sanah elwah"....

hari ni besday anak saudara ku yang ke dua...anak kepada pasangan zakaria muhammad dengan nik ruhana nik abdullah..

***************
hari ini dengan bangganya saya melangkahkan kaki dari rumah..

kerana....

saya sendiri pun tak pasti...

tapi hati tetap teguh walau ada yang menegur..

sebenarnya benda ini tidak lah se suprise mana...

sebab untuk pengetahuan semua benda ini sudah diamalkan waktu berada di kampus...

iya..benar..sungguh..dan..sengoti..

----------------------

benda itu adalah lambang pelajar sekolah agama...

yang selalu melindungi kepala ku...

yang selalu mengawasi ku..

yang selalu membuatkan membantuku..

yang selalu menjaga kelakuanku...

---------------------

benda ini telah lama ku simpan....

tidak ku sentuh lagi selepas kaki melangkah ke sekolah teknik..

tidak terfikir dek fikiran bahawa ku akan sentuhnya kembali..

tidak telintas oleh akal untuk menyarungnya kembali..

****************************
****************

benda ini telah ku temui semula..

sewaktu saya mengemas baju untuk di bawa ke satu program di kampus ku...

benda ini terjatuh dari rak..

dan tangan terautomatik mencapainya..

"emm...lama doh dop pakai...bawak sekali la"...

--------------------------------------

benda itu membuatkan aku rasa yakin..

"kak nik....sesuai dengan kak nikkk..."

"eh..nik ko nie....."

"mc nik come laa...."..

"dop sesuai la mc nik ..."...
------------------------------------

sudah lama ku mahu menyarung benda itu kembali..

tapi sepupuku telah mendahuluiku....

dan membuatkan aku rasa begitu yakin..

terima kasih sepupu...:)

------------------------------------

dan hari ini 15 mac 2011 saya menyarung ia kembali...

dengan bangga saya berjalan...

dengan yakin ku melangkah..

dengan teguh ku berdiri....

+++++++++++++++++

bukan pujian yang ku pinta...

bukan upatan yang ku mahu...

cuma sekerat doa...agar suatu hari nanti benda itu sentiasa akan melindungi ku...

No comments:

Post a Comment