Sunday, September 27, 2009

raya datang lagi....

assalamualaikum...kembali lg....

hehehehehe...kali ini nak cite pasal raya plk...

jom kita terjah...

**************************

sebelum raya..


pada hari ni kami semua diarah untuk kemaskan kawasan rumah...

kami buat lah kerja kami..


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

raya pertama

seperti biasa..pagi raya semua orang bangun awal..

bersiap2 untuk ke masjid..

kali ini hanya kaum adam sahaja yang dapat ke masjid...

bagi aku kaum hawa dikehendaki menyiapkan hidangan..

aku bahagian air...fuhh!!!..first time buat air kuantiti yang banyak...berpeluh!!(nasib baik tak masuk dalam air..hahah)..

tidak lama kemudian...kedengaran bunyi bising..itu tandanya kaum adam sudah balik..dan rupanya sudah ramai yang datang....(aku terlalu khusyuk membuat air..)

rumah dipenuhi dengan orang2 yang datang...


^^^^^^^^^^^^^

hari raya ke2..

pada hari ini..rumah kami sepatutnya tidak menerima sebarang tetemu..huhuh..bukan apa..cuma pada hari ini giliran pula pergi menziarahi sanak saudara...

oh ye...pada hari ini kami sempat bergambar sekeluarga...cuma kak na dan nik fatin marjan je tak dapat bersama sebab kak na tgh berurut...

sudah menjadi kebiasaan kami sekeluarga ke rumah doktor izani (kawan ayah)..

heheh...lepas tu kami berempat (A.L.M.S.) pergi ikut kak chik dan abe din beraya...lepas je kami beraya kat rumah kak chik kami ke tesco...huhu..memang akan menjadi kebiasaan abe din tiap2 tahun....

*******

raya ke 3..

hari ini abe yom buat rumah terbuka...

tp pada pagi itu saya dan nikada ke balai islam untuk hari raya mahasiswa kelantan...

ramai yang pergi...rupanya ramai juga anak kelantan dapat masuk universiti...(tp memang dah tahu..huhuhu)....

kami balik pukul satu...dah ramai tetamu datang kat rumah abe yom...

saya menyibukkan diri membantu apa yang patut...

^^^^^^^^
raya ke 4

hari ini banyak undangan yang perlu kami kunjungi...

rumah kak na, ayah chik dan abe din..

kak na buat majlis kesyukuran buat si kecil yang baru lahir...

ayah chik buat majlis menyambut menantu...

abe din buat rumah terbuka kat rumahnya...

^^^^^^^^^^^^^^^^^^
raya ke 5

abe wi buat rumah terbuka kat rumah...

saya pergi menolong apa yang patut..

melipat roti jala...

membasuh pinggang..

dan pada malam pula kami sekali lagi tangkap gambar sekeluarga...

hihih...tak puas hati dengan gambar yang lepas...

dan pada malam tu jugak abe zin a.k.a abg iparku menunjukkan perangainya yang sebenar..hahhaah....rupanya abe zin yang pendiam sebelum ni dah bertukar...dia join kami membuat album...huhuhu..

^^^^^^^^^^^^

raya ke 6

tetamu masih lagi datang..

pada hari ni ramai sungguh...fuh!..tp best..

oh ye...auntie kawan cik datang...best dapat belajar bahasa manderin denganya...

^^^^^^

raya ke 7

sepatutnya ari ni aku kena bertolak ke kuala terengganu...hihih

tp satu pun aku belum kemas...entah la..tak de mood...

macam sekejap je cuti...

tapi pada hari ni ...laptop aku (the witch) telah diupgredkan...hehehe..suka tengoknya...

aku akan naik bas pukul 7.30 malam...pada pukul 6 setengah aku baru mengemaskan barang-barang aku...hehhe...

pukul 7.10 aku bertolak dari rumah...fuh!! berdebar rasa..takut tertinggal bas...tapi nasib baik aku sempat...

bas bertolak pukul 7.36 malam...dan dalam pukul 11.11 malam aku sampai kat stesen bas kuala terengganu....tunggu 'pok' a.k.a pak cik van menghantar kami ke koloj kerawang..

tepat pukul 12.00 malam aku sampai kat kolej...

------------------------------------

dah habis dah...begitu lah kisah raya pada tahun ini...

duit raya pun dapat banyak...RM228.50 heheheheh...

k lah...mata dah mula mengantuk..

.jadi baibai....

5 comments:

  1. Nice blog. Informative & impressive content.
    ________________
    View Profile: Rantong™

    ReplyDelete
  2. manoh...still....tahu dop....

    "Nice blog. Informative & impressive content"

    ReplyDelete
  3. hahhaah....rupanya abe zin yang pendiam sebelum ni dah bertukar...dia join kami membuat album...huhuhu..

    "join kami buat album"..urm..musykil2

    ReplyDelete
  4. ho la2...tukar...join pok3 muannas.....

    nok tupe glamor sikit tok leh....

    ReplyDelete