Tuesday, July 2, 2013

student practikal degree (part 3)

bismillahirahmanirahim..

berada di unit latihan banyak kerjanya..
mula2 kami diajar untuk isi borang PB dan key in jam latihan untuk staf..

minggu pertama kami berpractikal unit latihan telah manage program 
KECERIAAN STAFF

dalam masa 4 bulan banyak program dijalankan...

tapi dalam banyak-banyak program yang paling letak di memori ialah 
KURSUS PEMANTAPAN STAF..

kenapa kurusu ni?...haha entah...

kursus ni la yang membuatkan ku tidur lewat..

dalam kursus ni saya diberi amanah untuk menguruskan pasal name card.


first design..satu hari sebelum kursus...
setelah siap semua...
letak-letak nama...
direject!..hahah....
sbb colour hijau...hahah..
membazir masa satu hari..hahha...


malam tu jugak bertungkus lumus buat benda ni...
(x de la susah snagat pownnn)..
letak2 nama..then print..hahha

keesokkan nya tunjuk kat bos...approve!..heheeh
settle satu  benda...siap2 untuk pendaftaran plk...

untuk kursus ni syahir plak diberi mandat untuk menjadi MC..
dan saya sebagai  tukang registration dan penjaga slide..

 masa ni tuan rektor tengah berucap..

antara peserta yang hadir





*******
.hari kedua.

dengan keazaman yang begitu semangat
 seawal 7.20 pagi bertolak dari rumah menuju ke kem gemia..

"izzah kak nik g dga izzah deh pagi ni."

"aik kak nik naik mutor ke?"

"a'a.. naik mutor syarah..hehe..sene sikit kakrang nok kelik..".

"ok kak nik"



nampak tak muka excited kat situ..

apa terjadi lepas tu...

jeng...jeng..jeng..

I
I
I
I
I
slerkkkkkkkkkkkkkkkkk........dushhhhhhhhhhhhhhh..

tiba-tiba ramai orang datang ke arah saya..

"adik....adik tak apa-apa.."

"saya okey....saya okkkk.....mutor sayaaa"

tiba-tiba doktor yusri datang

" tepi..tepi saya doktor....adik...adik tak apa-apa..ada luka mana-mana tak.?"

"saya ok doktor...saya ok...saya lewat doh ni..."

"cuba adik angkat tangan...ok..pusing-pusingkan....ada rasa pening-pening tak.kepala cedera tak?"

"tak de doktor...okey je...saya pakai helmet.."

"adik boleh bwk mutor tak ni"..

"boleh-boleh....(walau dalam hati Allah saya yang tahu)


terus kan perjalanan ke bangunan integriti untuk punch card..

lepas tu tunggu ahmad syahir datang.

"syahir hang nak tahu cerita hebat tak.."

'apa dia...cepat lah dah lewat ni"..

"hang teka la..."

"hang excident  ka?..baju hang comot weh".

"tak ah...aku terbabas tadi..masa nak datang sini...
weh sbelum kita g kat kem...singgah g klinik uitm jap eh.."

okey..okey...hang boleh bwk motor lagi tak ni?"

"boleh jee"



"dik sila masuk blik 3..jumpa doktor yusri."

"ok...terima kasih kak..."

******

"aik...awak tadi yang jatuh motor kan?..
haaa tadi kata tak de apa-apa...tipu la saya ni"

"hehee....tak de apa-apa la doktor..cuma ada luka sikit.."

"kat mana"
"kaki"

"ya Allah budak ni....tadi kata tak apa-apa....banyak ni...."

"awak ada kelas ke ari ni.."

"tak de...saya tengah practikal...
sekrang ni saya kena jadi urusetia kat kem gemia tu"..

"awk tak payah g la...ambik MC rehat...nanti saya suruh nurse bersihkan luka awk"

ehhh...mana buleh doktor...saya kena jaga kat situu....

"eh..eh..degil la awak ni..suka ati awak la...nah ambik MC ni ....nanti ikut nurse tu."


keluar dari klinik ahmad syahir tnya

"hang ok tak ni....."
"ok lahh....jom lahh...lewat doh ni.."


5 minit kemudian kami tiba di kem rekreasi gemia..
semua peserta pun sudah sampai..
semalam diorang panjat bukit dan tdur di tepi pantai..

masa kitorang sampai acara seterusnya baru saja bermula..

dan saya dikehendaki mengaja kumpulan 2 (kalau tak silap)

memang sah-sah la acara ni panjat tinggi-tinggi dan masuk hutan...

"hang ok tak ni nik...kaki hang macam mana.."..

"ok lahh...diam boleh tak..hahaha"..

"suka hati hang lah.."








No comments:

Post a Comment