Saturday, August 22, 2009

kuarantin....

deng!...bunyi cop pengawai perubatan uitm..

dengan segala hormatnya nik nur atikah bt nik abdullah dikehendaki dikuarantinkan bermula 19-24 ogas 2009..

menitis air mata apabila pegawai perubatan uitm memaksa aku untuk bercuti..

bukan apa cuma banyak assignment yang perlu aku buat...

kalau aku balik ke rumah maknanya tak tersentuh la buku2..

dah berapa kali aku merayu pada pegawai perubatan itu..

tp nak buat macam mane dah peraturan...


setelah lama aku berfikir elok juga aku balik tak lah berjangkit dgan orang lain....

tp kalau aku balik macam mane dgan bdk2 kat rumah...

aku jd confius...dan aku menelifon org kat rumah..

mujur la abe din a.k.a abg ke 3 aku datang ambil,,,(kredit to abe)

sebelum aku balik..puan syida a.k.a pengurus kolej kerawang ada call aku

"hello atikah, ni saya puan syida"

"ya puan, ada ape"

"awak dah balik ke blum"

"saya nak balik la ni"

"ok selamat beristirehat yeaa..kalau awak nak tambah MC, awak call la saya ek"

"ok tima kasih pn syida"

"sama2"

klik..tut.tut.tut..

**********************

sampai di rumah semua orang ada bersiap-sedia untuk usrah bersama keluarga..

selepas je aku solat magrib aku terus ke musalla..

"h1n1 sapa doh"suara sumbang siapa entah..

aduh..pedih...

************************8

keesokan harinya kat rumah buat majlis sebelum berpuasa..

sebelum subuh lagi aku bangan..

ingatkan demam kena kuarantin dalam bilik je..

tp kena juga buat kerja...angkat-angkat nasi.

bukan tak nak buat tp takut diri ini aku membawa virus kepada orang lain...

tasmin a.k.a anak saudaraku yang paling kecil pun aku tak berani pegang...

lepas plk 9.00 pagi terasa letih dan pening..

dan aku telah melarikan diri ke bilik...dan Zzzzzzz

hihih..sori lah ye...

*****************************

tp sekarang aku dah rasa baik...tak demam lagi kot..kadang2 je terasa pening...

best jgak kena kuarantin ni...

hihihi..antara kebaikanya ialah

-dapat mc 5 hari
-dapat puasa kat rumah
-tak payah buat kerja banyak2
-dan banyak lagi lah...

k lah...tangan dan menjadi mengeletar...tak th kenapa.,..mungkin dia suruh stop dulu..

k tata...

4 comments:

  1. ke hadapan nik yang disayangi...
    aman bilik k217 tanpa hang disini...hahhaha...
    kalo tak...hahaha...
    selamata berpuasa...

    ReplyDelete
  2. ye ke ni nani....

    atau rindu...

    kalau rindu cakap rindu....

    ala bucuk2...

    esok jgk aku sampai....

    huhuhuhu

    ReplyDelete